Järgmine aasta ma seda saasta enam ei vaata!

Posted: 11. mai 2007 in Uncategorized

Poliitikast ei tahaks enam rääkida, uudiseid ja erinevaid arvamusi tuleb kõikidest võimalikest infoallikatest ning ei näe põhjust uuesti enda kordamiseks, oma seisukoha olen juba varem selgelt väljendanud. (Kui tekib huvi, siis lugege eelmisi postitusi).
Tahtsin seekord hoopiski Eurovisioonist kirjutada. Jah, ma tean, see on nõme. Jah, see muusika seal ei kõlba mitte kuskile. Jah, igal aastal kinnitatakse, et ei vaadata seda nõmedat saadet, kuid lõppkokkuvõttes teavad ikka kõik kõike. Siinkohal ütleks: mina vaatasin kogu seda tralli juba puht uudishimust. Mõtlesin, et eelmine aasta võitis Lordi, kes oli hoopis teistsugune. Tekkis väike lootus, et äkki tõesti hakkab midagi muutuma. Noh ja nagu tavaliselt, pidi pettuma.
Mis maad said edasi finaali? Endised Idabloki ja Balkanimaad. No andke andeks, aga minu meelest polnud ükski neist lauludest nii hea, et vääriks kohta finaalis. No ja muidugi see Läti laul – see oli lihtsalt rõve. Mingisugused ülikonnas mehed halavad ülisuurest armastusest – nagu midagi rohkem tavalisemat enam olla ei saaks. Täiesti mõttetu. Ungari kohvrimuti hääl, tuleb tõesti tunnistada, oli hea, aga see laul ja selle mõte – väga tühine. Bulgaaria, Gruusia, Makedoonia, Sloveenia, Serbia – kes enam mäletab, mis nende laulude vahe üldse oli. Kõik tundusid väga sarnased ja ei jäänud meelde. Edasisaajatest võib-olla kõige rohkem meeldejäävam oli Moldova, kus viiul, rokk ja pop olid omavahel segatud. Kuigi jah, ega see midagi väga erilist polnud.
Mis oli viga meie laulul? Kui nüüd päris aus olla, siis ega see mulle eriti ei meeldinud. Minu meelest on viimasel ajal Hendrik Sal-Salleri looming järjest nõrgemaks jäänud. Muidugi võib olla ka viga minus, sest ma kuulan ise pisut teistsugusemat muusikat. Nõrgaks kohaks olid kindlasti sõnad. No mida sõnad – seisame vihmas ja joome šampust, oleme kuritöökaaslased. Halloo, kas enam algelisemat teksti ei tahtnud kirjutada? Aga noh, see selleks. Algvariandis oli veel keskmine lugu, kuid kui Parmase tegi sinna taha õõtsuva tantsu, siis noh jah, see langes alla keskmise. Kui mina teadsin rokkivat Gerli Padarit, kes laulab väga-väga hea häälega, siis eurovisiooni ajal laval nägin tantsupoiste ees õõtsuvat tädikest. Muidugi vigu on alati hea otsida ja alati võib öelda, et teinud siis ise paremini, aga minu meelest ega Eesti ei väärinudki seda kohta finaalis, tähendab ärge saage valesti aru – Eesti loomulikult vääris, kuid see laul mitte. Kahju, et me jälle kord finaali ukse taha jäime.
Mis siis mulle meeldisid? Mulle meeldisid kogu sellest 28 laulust vaid kaks – Island ja Tšehhi. Islandi laul oli vähemalt minu jaoks heade sõnadega ja muusikaga. Samuti meeldis mulle see laulja, kes ennast laval ka väga vabalt tundis. Tšehhi aga eelkõige seetõttu, et sellel laulul olid ilusad sõnad:

I would die with her in a single day
And if that is not enough for you
If there were a hundred women there,
I’d ask her to dance even though, I don’t dance.

Kusjuures seal laulus ei halatud: oi issand ma nii armastan, et nüüd kohe suren! See on lihtsalt imalalt oksele ajav. See oli aga midagi uut. Tegelikult tahtsingi finaalis just Tšehhit ja Islandit näha, kuid võta näpust – ei saa.
Finaal tuleb täiesti haige ja minu jaoks on seal ainult üks hea laul, mis võiks ka võita ja see on Soome. Hanna Pakarinenil on väga hea hääl, siinkohal võiks öelda, et isegi tugevam kui meie Gerli oma. Teiseks see laul on väga hea ja mulle see lihtsalt meeldib. Ja kui nüüd Soome ei saa midagi, siis ma tõesti luban, et järgmine aasta ma seda lollust enam ei tee, et Eurovisiooni vaatan. See on lihtsalt mõttetu – mingite tränameeste, popitibide ja Balkani muusika tipphetk. Mulle ei meeldi ükski neist eelnevalt nimetatud liikidest ja seetõttu võin täitsa südamerahuga öelda: järgmine aasta ma seda saasta enam ei vaata.

P.S Üleval oleval pildil siis Tšehhi bänd Kabat, mis mulle meeldis 🙂

Lisa kommentaar

