Viimase aja filmiavastused

Posted: 3. jaan. 2008 in Uncategorized
Mõtlesin seekord oma viimase aja filmiavastustest kirjutada. Need kindlasti pole mingid filmikriitikutelt kiita saanud ja sellised tõsised/akadeemilised filmid. Lihtasad ja tavalised filmid, mis ma enda jaoks olen hiljuti avastanud.

*Matrixi triloogia. Ma tean, et esimene Matrixi film tuli välja juba päris ammu, aga ausalt öeldes ei huvitanud mind see üldse. Tundus kuidagi selline igav ja üldse mitte selline, mida ma vaataks. Aga just sügsisel tuli mõnede inimestega sellest juttu ja kõik väga kiitisid. Mõtlesin, et vaatan siis ise ka ikka ära ning jäin väga rahule. Matrixi kolm filmi olid väga huvitavad nii sisu poolest kui ka tegelaste arengu poolest. See polnud üldse igav ja mulle väga meeldis.
*Kill Bill – ma tea miks, aga olen alati Tarantino loomingusse natuke eelarvamusega suhtunud. Ma ei eita, et tegemist on suurepärase režissööriga, kuid kohati on tema filmid minu jaoks liiga suure “kiiksuga”. Mulle meeldis “Neli tuba” aga ei meeldinud kohe üldse “Pulp Fiction”. Seetõttu arvasin, et ilmselt on ka seekord midagi sarnast. Tegelikult meenub mulle seoses “Kill Billiga” alati filosoofiaõpetaja, kes alati tõi filosoofilistel teemadel näiteks “Kill Billi” ja kuidas ta meile alati seletas, et see on tema 5.a. poja lemmikfilm, mida see kogu aeg vaatab. Jah, nostalgia tuleb peale 🙂 Aga tegelikult oli tegemist üsna huvitava filmiga. Jah, verd voolab palju nagu see Tarantinole tüüpiliseks on saanud, aga sisu on siiski olemas ja mis mulle meeldis oli see kahe filmi ülesehitus: ajaline järjestus liikus kogu aeg. Kord näitas olevikku, siis minevikku ja siis hüppas tagasi olevikku. Lahe, sest see polnud täiesti tüüpiline ja seda oli huvitav jälgida.
*X-mehed (3 osa) – Ma ei ole kunagi koomikseid lugenud ning neid hinnanud. Loomulikult ma tean Supermanist/Batmanist/Spidermanist aga kui päris aus olla, siis ühtegi filmi nende kohta pole kunagi vaadanud. See superkangelaste teema on nii mööda minust läinud kui veel vähegi saab. Aga novembri keskel olin haigena kodus ja midagi polnud teha. Klõpsutasin telekal erinevaid kanaleid ja sattusin X-meeste esimese osa peale. Mõtlesin, et vaatan seda siis natuke ja esimese osa lõpuks olin juba täielik fänn. Ma ei tea miks, aga see mutanditeema küll meeldis mulle. Noh, tegelikult meeldis Wolverine Hugh Jackmani kehastuses. 😉 See mutanditeemaline film meeldis mulle, sest seal tuleb nii hästi välja, et tegelikult on väga-väga erinevaid inimesi, arvamusi, mõtteid ja need ei kao mitte kuhugi. Me lihtsalt peame sellega leppima ja õppima elama koos nende erinevustega. Igatahes väga hea film!
*Siis veel erinevad Soome filmid:
Matti Nykänen – arvan, et seda filmi on nii mõnedki eestlased juba näinud. Põhjus, miks mulle see film nii meeldis on see, et tegelikult meeldivad mulle üldse autobiograafilised filmid/raamatud. Ja see film on oli hästi tehtud ning heade näitlejatega.
Pahat Pojat – see film meeldis mulle rohkem kui Matti film, sest selle sisu oli parem. Nelja venna võitlus tulla toime oma eluga ja olla parem kui nende vägivaldne joodikust isa, kes tegelikult tappis nende ema. Väga head näitlejad, hea ülesehitus ning väga hea sisu. 
*Kinnunen – tegelikult oli see film küll Eesti režissööri poolt tehtud. Ma ei teagi, kas oli tegemist Eesti-Soome ühistööga või ikka Eesti filmiga. Aga point oli selles, et Kinnunen on Soome mees, kes tuleb Eestisse naist otsima. Filmi kestel näidatakse, kuidas näevad eestlased soomlasi ja vastupidi. Need näited on äärmustesse viidud, sest tahetaksegi näidata, et need on üksteisenägemise-müüdid, mitte aga tegelikkus. See on päris omapärane film ja nalja saab seal kah. 
Lisa kommentaar

