Täna võitis Saatan

Posted: 3. veebr. 2008 in Uncategorized
Njah, jälle kord leian end kirjutamas sellisel mõttetul teemal nagu Eurovisioon. Aga ma luban, et see on ka viimane kord. Mind järjekordselt hämmastab eestlaste suhtumine enda kaasmaalastesse. Jah, eile võitis Kreisiraadio ja võitis suurelt teiste ees. Järelikult enamus rahvast tahtis näha just neid Eestit esindamas. AGA nüüd järsku, ei kuskilt, hakkab vingumine ja sõimamine: see on nii halb laul, see on nõme, ainult madalalaubalised hääletasid sellise laulu poolt. 
Jah, see on halb ja nõme laul, aga kes on üldse kunagi väitnud, et Leto Svet on HEA laul. See ONGI mõeldud paroodia ja naljana. Paroodia ja nali – selline tänane Eurovisoon ongi. Tegelikult taandub ju kõik naabrite ja poliitika peale. Kindlasti oli muusikalise ja vokaalse külje pealt võetuna eelmine aasta ka palju paremaid laule kui Serbia ent ometi võitis tänu naabritele siiski jälle kord Balkani riik. Ja jutt madalalaubalistest inimestest…..Mina arvan, et tegelikult on madalalaubalised need, kes ei suuda tunnistada, et tegelikult see Eurovisioon on muutunud mingiks saasta-laulude konkursiks, kus võidavad alati kõige ebanormaalsemad laulud. Millest ma üldse aru ei saa on ka see, et kõik võtavad see jura nii tõsiselt. Kuulge, me oleme viimased 4 aastat seda euro-jura nii tõsiselt võtnud ja muusikalisest poolest häid laule saatnud ja mis on tulemus: ikka ei midagi. Äkki võtakski veidi vabamalt ja lepiks faktiga, et me niikuinii ei saa finaali ja parem on minna nalja tegema kui võtta asja hästi-hästi tõsiselt ja siis pettuda ja öelda, et jah-näe meid jälle kord ei hinnatud. 
Ma ei tea, kas mulle tundus või tõesti oli seekord äärmiselt madal tase lauludel. Peamiselt olid lauljateks võetud Superstaari saate või Kaks takti ette lauljad ja arvati, vot nüüd on kõva tasemega lood. Aga ei ole ju. Kui inimene osaleb mingis saates (supertaar või kaks takti ette) siis pärast võitu ei tähenda see, et ta ongi valmis staar. Staar on ikkagi kogemustega ja palju tööd teinud ning edu saavutanud inimene. Jah, Birgiti häälematerjal on väga hea ja ilus, kuid ei julgeks teda küll superstaariks nimetada, eriti veel sellise uimerdava lauluga nagu 365 päeva. Kahe takti võitjat polnud perekond Lassi poolt kirjutatud laulus üldse kuulda, sest Raudse-Tahtega-Luisakene ju laulis Margusest täiesti üle. Taavi ja Supernova esindasid täielikult oma stiili (mis tegelikult mulle meeldib, sest nad on omapärased) aga see ei sobitu sellise euro-jura sisse. Ska Faktor oli minu jaoks täielik küsimärk. Teismeliste tüdrukute lemmik Paradise Crew koos reamees Kasearuga oli sellisel kesmisel tasemel – laul nagu oli, aga midagi jäi puudu. Iiris oli huvitav ja tegelikult see omapärasus sobitus euro-jura sisse, minu meelest üsna talutav laul oli.  Lõpuks ei jäägi muud üle kui valida Kreisiraadio, kes  neile omase paroodia tegemisega suudavad sellise mõttetu laulukese vaadatavaks-kuulatavaks muuta. Kreisiraadio oli, on ja jääb. 
Tegelikult on mul suhteliselt ükskõik, mis seal euro-saasta konkursil toimub. Ma ei oleks seda Eesti eelvoorugi vaadanud, kui poleks seal triot Oja-Võrno-Leinatamm olnud. Ja ma luban, et see on tõesti viimane kord, kus ma üldse oma sõnu sellisest asjast kirjutamisele kulutan. Lihtsalt mind pani imestama millise alusetu kriitika sai osaks võitjale, kuigi nende poolt hääletas üle 50 000 inimese. See on nagu valimistega: märtsis hääletas 20 000 inimest Andrus Ansipi poolt ja leidis, et tema poliitika on õige ja nüüd leitakse, et kõik on vale ja kõik on halvasti. Kummaline suhtumine inimeste poolt. 
Edit: Leidisin just sellise kommentaari: Vähemalt pole ma rullnokk, 45-aastane ambitsioonideta paks peer, SoPaLehe lugeja ega nullise lugemusega mehaanik. Minule teadaolevatest inimestest selline valik just kreisiraadio poolt hääletas.  Kummalisel kombel ei sobitu ma ühegi nendest väljatoodud kategooriate hulka. 
Lisa kommentaar

