Klambripea seiklused Soomes

Posted: 8. juuli 2008 in Uncategorized
Oleks vist aeg raporteerida, mis vahepeal ka juhtunud on. Tuskal on jälle käidud ja ma võin ausalt öelda, et tegemist oli veelgi parema üritusega kui eelmisel aastal. Võiks vist isegi öelda, et tegemist oli minu elu kõige parema nädalaga.

Kõigepealt bändidest. Tuskale eelnes Nightwishi kontsert Kaisaniemi pargis. Soojendajateks olid Amorphis ja Epica. Tüüpiliselt pidi tulema just sellel päeval vihma, äikest ja rahet. Seda eelkõige Epica ajal. Ausalt öeldes ei kuulanud ma seda bändi juba enne kontserti ja kuigi mõned laulud tundusid muusikaliselt poolelt isegi head, siis selle rikkus minu jaoks Epica lauljanna vokaalne pool. Positiivselt üllatas Amorphis, kelle fänniks ma nüüd hakkasin. Amoprhise ajal oli eriti “tore” ilm – päike paistis selges taevas ja vihma sadas. Isegi laulja Tomi Joutsen mainis, et tegemist on üsnagi kummalise ilmaga. Õnneks selgines ilm Nightwishi ajaks ära. Nightwishi kohta ütleks ainult üht – mindblowing. Sõna otseses mõttes. Ma olen nende täielik fänn olnud, aga nii head setlisti ei osanud ma isegi soovida. Sound oli neil ka väga hästi paigas. Anette’i hääl oli paremas vormis kui varem, nende omavaheline interaktsioon. Ja loomulikult rahvas, kes tõesti kogu hingest kaasa elas. See oli lihtsalt viis pluss esinemine.

Tuska esimene päev oli minu jaoks esinejate poolest samuti väga hea. Ikkagi minu lemmikud Amon Amarth ja Dimmu Borgi esinesid. Nendes ei pidanud ma ka pettuma. Tegelikult ootasin ma Carcassi, kuid kahjuks jäi nende esinemine minu jaoks natuke nõrgaks. Oli nagu ja ei olnud ka. Oma rolli võis muidgi mängida ka asjaolu, et Amon Amarthi ajal paistis mulle päike tund aega järjest pähe ja kui me lõpuks lava ees lahkusime, siis oli küll tunne, et kukud kohe maha. Esimesest päevast meeldisid mulle veel Mokoma, The Sorrow ning The Scourger.

Teine päev on neil juba teist aastat järjest pisut igavam. Minu jaoks vähemasti. Meelde jäid kindlasti Kiuas, Behemoth, Ghost Brigade ja Kreator. Oleks kohutavalt tahtnud näha ka Primordiali ja Morbid Angelit, aga sellest kirjutan hiljem pikemalt, miks ma seda siiski näha ei saanud. Ja sellest on mul ikka kuradima kahju.

Kolmas päev oli jällegi väga hea. Positiivselt üllatas see, et Korpiklaani asemel mängis hoopiski Before the Dawn, mis oli püsivalt väga hea. Samuti hakkas mulle isegi meeldima Killswitch Engage, mille kohta eelnevalt oli olnud üsangi kahtlev arvamus. Sonata Arctica oli ka hea ja omapärane. Ja no loomulikult oli õhtu naelaks Slayer. Ja kuigi ma olen mõne teise eestlase käest kuulnud, et oi Eestis oli ikka Slayer mitu korda parem kui Tuskal, siis vaidleksin sellele vastu. Okei soundi poolest võis ta ju olla parem. Aga kogu see rahvas, see atmosfäär ja loomulikult üldse Slayer ise. See oli ületamatu. Ja ma olen 100% kindel, et Eestis ei oleks ma kunagi saanud sellist head kohta vaatamiseks nagu ma Tuskal sain.

Ja nüüd siis sellest, miks ma Morbid Angelit ja Primordiali ei näinud. Kuulan mina Kreatorit ja selle laulja kutsub inimesi üles “Show some agression Tuska”. Ta ei mõelnud seda otseses mõttes, vaid kaasa elamise mõttes. Üks loll võttis seda aga tõsiselt ja viskas suure plastpudeli ettepoole. Tüüpiliselt juhtus minu pea sellele ette. Ja ta viskas nii kõvasti, et verd hakkas jooksma. Läksin siis meditsiini telki. Seal ka ehmatati ära, sest enamasti käisid seal 14-18.a. poisid, kellel oli põlv marraskil või sõrm natuke katki. Kutsuti siis päris arst kohale. See vaatas ja soovitas kindlasti minna traumapunkti, kus pead õmmeldakse. Suundusime hotelli poole, et vajalikud asjad võtta ning seejärel olime sunnitud takso võtma, sest ega eriti ei tea ju kus asub traumapunkt. Traumapunktis selgus, et sealsed vanemad daamid ei oska inglise keelt. Õnneks oli kohapeal noor turvamees, kes oskas inglise keelt. Ja siis käis kõik edasi nagu telefoni mängides – mina turvamehele inglise keeles, tema vastuvõtjale soome keeles. Seejärel otsiti nooremat arsti, kes oskaks inglise keelt. Lõpuks see leiti ja selgus, et ei pea õmblema, vaid pannakse meditsiiniline klamber pähe. Eriti tore – ma olin nüüd klambripea. Aga võrreldes Eesti süsteemiga olid vastuvõtjad, turvamehed ja arstid palju sõbralikumad, asjalikumad ja kogu asi käis väga kiiresti. Kokkuvõtvalt ei näinudki ma Morbid Angelit ja Primordiali seetõttu, et peast jooksis verd ja ma tormasin traumapunkti. See oligi ainuke negatiivne asi kogu festivali juures. Ja see pudelite loopimine on üldse üks äärmiselt haige komme.

Mis veel oli erinev sellel aastal, et ma sattusin mingite fotograafide silme alla kogu aeg. Minu pilt sattus kahele erinevale leheküljele, mis keskenduvad erinevate ürituste inimeste pildistamises. Ja ma üldiselt ise vihkan üldse igasugust pildistamist, sest ma suudan jääda lihtsalt liiga tobedalt igale pildile. Kõige tipuks intervjueeris mind mingi Soomes tegutsev Rootsi ajaleht. Selle fotograaf kõlpsis pilte ja siis lõpuks ütles, et ta tahaks, et ma viskaks pikali maha ja ta teeks pilti. Kusjuures tegemist oli eriti “hea” kohaga – parjasti istusime Soome Rahvusteatri ees, mille läheduses on ka rongijaam ja üldse liigub seal palju inimesi. Natuke naljakas oli, aga ära see pilt tehtud sai. Ise ei olegi ma seda veel näinud. Üldse oli see pildistamine väga kummaline.

Kaks lisapäeva Helsingis olid ka väga hyvä. Käisime erinevates paikades ja kohtusime erinevate inimestega. Peab tunnistama, et soomlased on ikka väga sõbralikud ja abivalmid ning avatud inimesed. Fotograafiamuuseumi külastades leidsime eest lisaks Tuska näitusele ka väga huvitavaid teisi näitusi, mis olid igati muljetavaldavad. Tagasi tulles mõtlesin laeva peal veel viimaseid pilke Helsingile heites, et kui ma muidu ei ole mõelnud kuhugi mujale elama kolimisest, siis nüüd ma seda tegin. Eesti on mu kodumaa ja kõikidest kõige parem, kuid päris huvitav oleks mõnda aega Helsingis elada. Peaks selle tõsisemalt ette võtma.

Ja me tegime palju pilte kah. Sellel aadressil siis valik mõningatest neist.

Lisa kommentaar

