Minu kunagised 25

Posted: 17. juuli 2009 in Films/TV-Shows

Facebookis on selline “appilication” nagu LivingSocial. Mulle meeldib see, sest see annab võimaluse endal kokkuvõtet teha ja valida valdkondade kaupa viis asja või inimest, mis on kõige tähtsamad. Minu meelest on need paremad kui ükskõik millised testid, sest selle viie valiku põhjal saab rohkem inimese kohta öelda kui mõne testi kirjelduse põhjal. Igatahes, ma ei suutnud seal valida ainult 5 seriaali, mida ma olen kunagi väiksemana vaadanud. Siis hakkasin ma mõtlema, et tore oleks need ikka kirja panna. Nii et siit nad tulevad – 25 seriaali, mida ma väiksena või siis “nooruses” vaatasin.

1. MacGyver – see oli lihtsalt nii hea seriaal. MacGyver oskas kõik – tal võis olla ainult jupike nööri ja taskunuga ja ikka osakas ta midagi välja mõelda. Nüüd tagantjärele vaadates tundub see täiesti ebareaalne, aga omal ajal see mõjus. MacGyver oligi Imemees. Ja mulle meeldis kohutavalt MacGyveri näitleja Richard Dean Anderson.

2. A-Team – “If you have a problem and no one else can help, you can call the A-Team”. Hahahah, ma siiani mäletan seda seriaali algust. A-Rühma näol oli tegemist seriaaliga, mida tõesti alati ootasin ja kindlasti telekavast järgi vaatasin, millal see ikka on. Nad kõik kokku moodustasid nii laheda meeskonna. Mulle meeldis nende seast kõige rohkem Murdock, sest ta oli selline naljakas kuju, keda kujutati hulluna, aga tegelikult oli tegemist väga aruka mehega. Ja mul on nii hea meel, et ometi tehakse ka sellest oma aja kultusseriaalist film.

3. Knight Rider – Jah, ma vaatasin seda ka. Ja ilmselt kuskil oma südames ma lootsin, et tõesti leidub kuskil maailmas selline auto, mis oskab rääkida.

4. Early Edition – see siis seriaal mehest, kelle kass toob talle igal hommikul homse ajalehe ja ta peab sealses ajalehes kajastatud katastroofi ära hoidma. Gary ja Chuck olid lahedad ja see kass oli nii armas.

5. Dallas – ooo jaa, nostalgia. Kes ikka tappis J.R-i? Seda sai ikka kogu aeg vaadatud ja kaasa elatud.

6. Santa Barbara – teine “seebikas”, mida ma vaatasin. Lemmiktegelaseks oli Mason. Aga lemmikpaariks oli Eden ja Cruz. Aga kogu see seriaali lõpp vajus ära.

7. Married…With Children – ma arvan, et see ei vaja kommentaare. See oli lihtsalt klassika. And by the way – Al Bundy rules!

8. Quantum Leap – selle seriaaliga sai alguse minu sügavam huvi ajaloo vastu. Peategelane rändas aja kogu aeg kellegi teise kehasse ja pidi tema elus midagi nii muuta, et see asi ajaloos õigeks läheks. Mulle see igatahes väga meeldis.

9. Silk Stalkings – detektiivsari, kus peategelasteks oli detektiivipaar, kes lõpuks armusid üksteisesse. Iga lugu oli erinev ja kajastas rohkem kõrgklassi kuritegevust.

10. The Nanny – sisu oli selline tüüpiline – lapsehoidjast saab lõpuks majaperemehe naine – aga seda lugu vürtsitasid minu jaoks CC ja Niles. Eriti aga Niles, kelle sarkastilised ütlused olid ikka üle kõige. Ja Fran ning tema sugulased andsid ikka alati põhjuse naerda.

11. Xena: Warrior Princess – see oli hea seriaal. Ma tahtsin olla kunagi nii Xena moodi – tugev, enda õiguste eest seisja ja selline, kes oskab erinevaid võitluskunste. Loomulikult ei olnud ega ole ma saanud tema sarnanseks, aga hea seriaal oli see ikka. Lõpp vist vajus ära (ma ei näinud seda enam), sest seal oli Xena ja tema kaaslane (ma ei mäleta ta nime) kujutatud lesbipaarina. Siis oli mul kahju, et peategelane ära rikuti – mul ei ole midagi lesbide vastu, aga siis oleks nad pidanud lesbid juba algusest peale olema, mitte nii  et seriaali lõpus nad mutuvad selleks. See on tobe.

12. Charmed – ehk siis võluvägised. Ma olin nii selle sarja fänn. Kohutavalt – kõik see maagia, loitsud, kurjade jõududega võitlemine. See oli lahe. Ja kõige rohkem meeldis mulle sealt õdedest Piper ja siis Pheobe.

13. Saved By The Bell – päästja koolikell – Screech, Mr.Belding, Zack jne. Klassika. Ja minu kõige esimene tele “crush” oli just Zack, sest ta oli nii lahe ja armas.

14. Buffy, The Vampire Slayer – jälle kord maagiaga seotud – vampiirid ja kogu see ülejäänud “dark” maailm. Kuna mul on alati mingi värk seriaalide pahade tegelastega, siis meeldisid mulle kõige rohkem Angel ja Spike. Ja on tegelikult oli Giles’il ka väga seksikas inglise aksent (kuigi ta oli teistest väga palju vanem).

15. Felicity – mõnes mõttes ma samastasin end temaga ja seetõttu mulle see seriaal meeldis. Mõneti andis ettekujutuse, milline võiks olla ülikooli aeg. Ja no kui rääkida valikust kas Ben või Noel, siis mulle meeldis Noel.

16. Beverly Hills 90210 – jah, see ka klassika ja seda sai päris palju vaadatud. Ja mulle meeldis sealt kohutavalt Dylan McKay. Ma ei saa aga aru, miks hakati  seda nüüd uuesti ja uute tegelastega tegema. Las vanad seriaalid olla klassika, miks peab seda nüüd uuega ära rikkuma.

17. Highlander: The Series – surematu, see jälle teistmoodi seriaal. Palju mõõgavõitlust ja siis teise elujõu sisse võtmine, põgenemine ja jälle sellised mustad jõud. Naljakas, et mind alati tumedate jõudude poole tõmbab.

18. Walker, Texas Ranger – Nodbody messes with Chuck Norris. Ja see on omamoodi seriaal – segatud indiaalastega, võitluskunstid ja Walkeri alatine rahulik olek. See oli lahe seriaal.

19. Roswell – tulnukad, kes on inimeste sarnastena maale tulnud. Seda ma vaatasin küll iga kord. Ja seriaali tunnuslaul – Dido “Here With Me” – see on siiani väga hea laul.

20. Dr. Quinn, Medicine Woman – see oli selline seriaal, mida ma pidevalt ei jälginud aga samas ikka teadsin, mis seal toimus. Igasugused intriigid, jälle kokkupõrked indiaanlastega – see oli huvitav.

21. The Pretender – eesti keeles oli see seriaal vist Kameelionmehe nime all. Peategelasega oli tehtud katseid ja oli ta oma vanemate käest ära võetud ning nüüd üritas ta seda paranda ja selle juures aidata ka teisi. Ja peategelane – Jarod – oli ikka väga “big tv crush” minu jaoks.

22. Stargate SG-1 – jälle seotud tulnukate, ajas reisimise ja muuga. No ja loomulikult Richard Dean Anderson jälle.

23. St-Tropez – seda ma enam nii hästi ei mäleta, aga mulle meeldis see, et seal räägiti prantsuse keeles ja minu jaoks oli see nii ilus keel. Päras seda otsustasin ma, et kunagi tulevikus tahan kindlasti prantsuse keele selgeks saada.

24. Popular – kooliteemaline. kes on populaarne ja kes mitte. Mõned osad olid sealt päris jaburad, aga mõneti oli see jälle õpetlik.

25. Ally McBeal – seda seriaali jälgisin ma küll kogu aeg. See oli lihtsalt nii lahe ja pärast seda kaalusin ma isegi õigusteadust õppima minna. Aga noh – vanusega sai selgeks, et Eesti õigussüsteem erineb ikka suuresti Ameerika omast ja siis kaotas see valdkond minu jaoks oma võlu. Aga seal oli palju tegelasi, kes olid nii veidrad, aga samas lahedad. Ja mingil hooajal hakkas mängima seal minu lemmik Robert Downey Jr. Ta mängis Larry tegelaskuju.

Need olid minu 25 seriaali, mida ma kunagi vaatasin. Praeguseks on muidugi maitse muutnud ja paljusid uusi seriaale enam ei vaata – sest nad on lihtsalt nii tobedad. Olen enda jaoks avastanud mitmeid Briti komöödiaid, mis on ikka üle kõige – Briti huumor ei ole tobe, see on parim. Tagantjärele vaatan hetkel ‘Allo’Allo, mis vist ei vaja kommentaare. Siis on mulle hakanud meeldima sellised krimiseriaalid nagu Criminal Minds ja CSI:New York. Viimasel ajal ka kummalisel kombel elan kaasa sarimõrvarile (Dexter) ja Darlingute perele (Dirty Sexy Money). Aga seda niimoodi aeg-ajalt rohkem. No ja loomulikult House – minu meelest on see üks parimaid seriaale üldse. House on lihtsalt võimatult ja uskumatult lahe tegelane, kellel on palju negatiivseid külgi, aga südames on ta siiski hea inimene. Ja tema filosoofia “Everybody lies” vastab ka tõele 😉

Lisa kommentaar

