Willst du bis der Tod euch scheidet treu ihr sein für alle Tage

Posted: 17. aug. 2009 in Books, Life, Music

Ilmadest on aru saada, et sügis ikka hakkab tulema. Kõige naljakam on see, et ma olen alati pidanud ebameeldivaks seda perioodi ja sügist üldse. Aga see aasta ma hoopiski ootan seda – sügises on sel aastal uudsust, erinevaid projekte ning kuidagi uut lootust. Ja see on hea.

Töörindel ei ole kahjuks midagi muutunud Ja see teeb meele mustaks – eriti kui kuuled kuidas ümberringi inimesed saavad tööd. Võib-olla on ka asi selles, et ma ei võta igasugust tööd ka vastu. Ma ei lähe kuskile müüjaks, sest ma ei õppinud selleks. Mul oleks olnud võimalus minna tagasi raamatukokku tööle, aga ma ei tahtnud – ma ei õppisin riigiteadusi/ühiskonnateadusi ja mulle ei meeldiks istuda päev läbi kuskil ruumis sees ja tegeleda ainult raamatutega – ma tahan korraldada, suhelda ja “be creative”. Aga ma ei kaota lootust – my search will go on.

Loen hetkel raamatut “Seks ja skandaalid: maailma põnevaimad armulood” (“The Worlds Greatest Sex and Scandals”).  Jah, peamiselt kirjutatatakse sealt inimestevahelistest suhetest, aga samas ilmnevad nii mõnedki huvitavad faktid. Näiteks: Wallis Simpson ja inglise tulevane kuningas prints Edward. Sellest on tehtud suur armulugu (eks ta seda omamoodi oli ka), aga kõrvaliseks on jäänud asjaolu, et tegelikult oli parlamendil vaja põhjust Edwardi taandamiseks, sest Edward oli fašistlike vaadetega ning toetas Hitlerit. Selle põhjuse andis parlamendile Wallis Simpson, kes oli lahutatud ameeriklanna, polnud protestant ning polnud ja ka inglise kõrgseltskonnas austatud. Ja üldse kui vaadata tolleaegsest ühiskonda ja näiteks eriti kuninglikku õukonda, siis võib väita, et tegemist oli palju rohkem liiderliku ühiskonnaga kui tänapäeval. Oli ka keskajal kõik see, mis tänapäeval, kuid see oli üldtuntud saladus. Samas tekib mul küsimus, kas truudust üldse ikka eksisteerib. Olen kokku puutunud nii paljude juhtudega, kus petavad mõlemad abikaasad või siis üks pool – aga ikka ollakse abielus. Mis on siis kogu selle asja mõte? Üks ebameeldivaimaid kokkupuuteid seisnes umbes kuu aega tagasi selles, kui tutvusin ühe abielus oleva mehega (professionaalsel tasemel ja eesmärgil) ning tema tegi mulle ettepaneku hakata tema armukeseks. See oli minu jaoks ülimalt solvav. Ma olen selles suhtes lollilt ja järjekindlalt oma joont ajav, aga kui ma ikka olen ühega, siis olen temaga. Ja kellegi teise õnne ma segama ka e hakka – ära himusta seda, mis kuulub teisele. Ja juba see sõna armuke – ma ei tea, see käis igatahes minu sisemise uhkuse pihta – ma ei kavatse olla kellegi teine valik, kellegi uksematt, mida kasutatakse vaid vajadusel ning kes alati jääb ikka ukse taha.

Kõige rohkem ootan ma praegu aga Nightwishi kontserti Hartwall Arenal. Sinnani on veel 33 päeva. Mul on küll natuke kahju sellest, et ma ei saanud piletit nii lähedale ning pidin leppima istekohapiletiga, aga siiski ma saan neid näha live’is. Tegelikult olen ma teinud ühe “projekti” seoses Nightwish’iga. Nüüd mõtelsin, et panen ühe osa sellest ka siia.

Lisa kommentaar

